SABAH RÜZGÂRLARI

Kalk haydi kalk,yavrum çocuğum
Döşünü dövmeye hazır
Sabah rüzgarları
Sesine düşman caddeler
Seninle kalabalık
Uğultu senin sesinle çoğalır
Hava seninle ılık
Sabah rüzgarları sert olur
Ama yavrum
Yüreğin ısıtır seni ve beni
Gözlerinde donmasın sakın
Kutup buzulları…
Kalk çocuğum kalk
Avuçlarımda dualar dolusu istek
Gözlerimde kış mevsimi
Sana geldim
Bir bahar mevsimi çiçek vermek geçer
Sana içimden…
Yıllardır biz gülmeyi unuttuk
Gözlerime gülerek bak
Gözlerinde yeşersin bitkiler
Teker teker
Ve gizlerin sonsuzluğa açılan bir gemi           
Dudakların iskele
Ha kıpırdadı…ha kıpırdayacak…          
Kalk yavrucağım kalk
Sana bir meyhane getirdim
Kör kütük sarhoş
Kahır şarkılarının plağı kırık
Bardaklar seninle dolu
Şişeler seninle boş
Seni içtim bardağa koyup
Yudum yudum
Gülerek bak gözlerime
Gecenin körünü yuttum
Bahara dönsün gözlerimdeki kış mevsimi
Titrek bir mum alevi gibiyim
Üfleme…
Kalk evladım kalk
Gülmeyi unuttuk yıllardır
Gözlerime gülerek bak
Kulaklarımda denizler dolusu uğultu
Yaklaş,yaklaşta sen de dinle
Sorma bana bu hafif gelen
Kahır şarkıları ne…
Şu yırtık pabuçlarıma bak
Yıllarca ayağımla sürüdü yerde
Ceketim,pantolonum
Yamalı olduğuna bakıyorsun eminim
Halbuki bunlar
Yaşantı resmimizdir senin ve benim…
Biz hatıra defteri tutmayız çocuğum
Senin ayaklarında
Benim şakaklarımda yazıların en karası
Kalk çocuğum kalk
Yıllardır gülmeyi unuttuk
Gözlerime gülerek bak…

Ekmeğimi katıksız yerim

Senin gözlerine bakıp
Bugün Mustafa’nın doğum günüymüş
Öyle dediler dünden beri
Sen her gün doğuyorsun sabahlara….
Dükkanlarda oyuncak kalmamış
Yarın bayrammış günlerden
Bize ne sanki
Sen de oyuncak istersin ama yavrum
Ayakların yalınayak
Elmalı şeker alacağım sana
Bir tarafı kırmızı bir tarafı ak
Öyle güzeldir ki sorma…
Kalk çocuğum kalk
Bir balon alırız baloncudan
Üzüntümüzü içine üfler
Göklere fırlatırız olmazsa           
Görmeden geçeriz sanki
Mutluluğu yutmuş evleri
Düşünce tohumu ekeriz sokaklara
Yerden göğe bakarak
Kalk yavrucağım kalk
Kurak toprak kan ağlıyormuş
Çiftemi gitmedi kardeşin yoksa
Sabah rüzgarları
Göğsünü dövmeye hazır
Morarmasın yanakların alev alev
Ağaçlar çiçeklere gebe
Çiçekler meyvelere
Bu….
Yaşama gücündür
Mevsimler dolu     
Ben inanmıyorum ama sen inan
Kalk çocuğum kalk
Bu sabah rüzgarları bir gün
Mutluluk doğuracak...
                                     Metin YAZGAÇ









Yorumlar

Popüler Yayınlar